سلطه بی چون و چرای شیائومی و سامسونگ بر بازار موبایل هند طی سه ماهه اخیر

سلطه بی چون و چرای شیائومی و سامسونگ بر بازار موبایل هند طی سه ماهه اخیر
در حالی که اپل با مشکلات فراوانی در دومین بازار بزرگ موبایل های هوشمند در جهان، یعنی کشور هند مواجه است و شایعاتی تکذیب شده درباره خروج HTC از این بازار به گوش می رسد، به نظر می رسد که اوضاع برای همه تولیدکنندگان بد نیست. شیائومی که به فروش موبایل های مقرون به صرفه شهرت دارد و هم چنین سامسونگ، طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی هرکدام 9.9 میلیون اسمارت فون در هند عرضه کرده اند. برای هر دو کمپانی، عرضه این تعداد از اسمارت فون در این کشور و طی تنها یک سه ماهه، رکوردشکن بوده است.با دیجیتومال همراه باشید.
در حالی که اپل با مشکلات فراوانی در دومین بازار بزرگ موبایل های هوشمند در جهان، یعنی کشور هند مواجه است و شایعاتی تکذیب شده درباره خروج HTC از این بازار به گوش می رسد، به نظر می رسد که اوضاع برای همه تولیدکنندگان بد نیست. شیائومی که به فروش موبایل های مقرون به صرفه شهرت دارد و هم چنین سامسونگ، طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی هرکدام 9.9 میلیون اسمارت فون در هند عرضه کرده اند. برای هر دو کمپانی، عرضه این تعداد از اسمارت فون در این کشور و طی تنها یک سه ماهه، رکوردشکن بوده است.با دیجیتومال همراه باشید.

شیائومی با برتری اندک نسبت به سامسونگ، پیروز اصلی سه ماهه دوم سال 2018 بوده است. بنابر آمار ارائه شده از سوی موسسه Canalys، هر دو تولیدکننده سهمی 30 درصدی از بازار هند داشته اند و شیائومی با رشد 106 درصدی عرضه، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شده است. سامسونگ هم از طرف دیگر با رشد 47 درصدی نسبت به سه ماهه دوم سال 2017، بیشترین رشد خود در بازار هند را رقم زده است. محبوب ترین موبایل سامسونگ طی سه ماهه دوم، گلکسی J2 Pro بوده که 2.3 میلیون واحد از آن در هند عرضه شده و Redmi 5A هم با عرضه 3.3 میلیون واحدی، بخش زیادی از فروش شیائومی را به خود اختصاص داده.



با نگاهی به لیست برترین تولیدکنندگان سه ماهه دوم هند متوجه می شویم که بعد از شیائومی و سامسونگ، فاصله فراوانی با سومین تولیدکننده وجود دارد. کمپانی چینی ویوو با عرضه 3.6 میلیون دستگاه، در این جایگاه قرار گرفته و سهمی 11 درصدی از بازار اسمارت فون هند به دست آورده. اگرچه سهم ویوو از بازار حدوداً 2 درصد افت داشته، اما رشد 35 درصدی در عرضه را نیز تجربه کرده است. اوپو با سهم 10 درصدی در جایگاه چهارم است و با رشدی 5 درصدی نسبت به ارقام سال پیش، 3.1 میلیون دستگاه به دست مشتریان رسانده.

در مجموع، طی بازه زمانی آپریل تا ژوئن بالغ بر 36.2 میلیون اسمارت فون در هند عرضه شد که خبر از رشد 22 درصدی نسبت به 26.8 میلیون دستگاهی که طی همین سه ماهه در سال گذشته میلادی عرضه شده بودند می دهد.