مدل هیبریدی نسل جدید پژو 508 در سال آینده معرفی خواهد شد. این مدل، ترکیبی از قابلیت رانندگی تماما الکتریکی به همراه اسپرت ترین تریم پژو موسوم به GT خواهد بود.در ادامه با دیجیتومال همراه باشید.

این مدل هیبریدی به احتمال زیاد نام 508 PHEV را یدک کشیده و از سیستم نیمه هیبریدی بهره خواهد گرفت. یک موتور 1.6 لیتری بنزینی وظیفه چرخاندن چرخ های جلویی را بر عهده داشته و یک موتور الکتریکی نیز در محور عقب نصب خواهد شد.





اولین بار این سیستم یعنی E-Tense که سیستم هیبریدی پلاگین شرکت دی‌اس نامیده می شود در مدل DS 7 Crossback E-Tense استفاده شد. این شاسی بند دی اس بر پایه پلت فرم EMP2 گروه PSA تولید شده است.
قدرت موتور 4 سیلندر بنزینی مدل هیبریدی نسل جدید پژو 508 درحدود 200 اسب بخار بوده و قوای محرکه آن به ژنراتور استارتر مجهز خواهد شد. موتور عقبی نیز در حدود 100 اسب بخار نیرو تولید کرده و گفته می شود که در سیکل جدید WLTP، برد حرکتی کاملا برقی این سدان اسپرت 49 کیلومتر است.


این موتور برقی از باتری های لیتیوم یونی که دقیقا زیر صندوق عقب خودرو قرار گرفته است، نیرو می گیرد. پژو از فضای چرخ زاپاس برای قرار دادن باتری ها استفاده خواهد کرد به همین دلیل خللی در فضای کابین 508 نسل جدید که به مقدار بسیار زیادی اسپرت و کوچک طراحی شده است ایجاد نخواهد شد. این مسئله در هر دو مدل استیشن و فست بک(سدان) وجود دارد.




به نظر می رسد پژو برای این مدل از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده و موتور الکتریکی عقب نیز به صورت غیر مستقل از طریق اکسل، چرخ ها را به حرکت در خواهد آورد.
قوای محرکه مورد استفاده در این خودرو در مدل های پلاگ-هیبریدی آینده پژو یعنی مدل های 3008 و 5008 که هر دو هم بر پایه پلت فرم EMP2 هستند نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



پژو بیش از هر زمانی به سوی الکتریکی کردن محصولات خود روی آورده است و این بخشی از برنامه ریزی جدید گروه PSA (پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسهال) می باشد. این برنامه ریزی برای خودروهای سایز بزرگ در نظر گرفته شده تا آن ها را به استفاده از قوای محرکه پلاگ-هیبریدی سوق دهد.

از طرف دیگر مدل های کوچک تری همچون 208 نیز که بر پایه پلت فرم CMP قرار دارند، به صورت کامل الکتریکی خواهند شد.